Saturday, November 13, 2010

BAHAN HERBA DETOX PATCH

Herba Utama Yang Digunakan Dalam Detox Patch:


Bamboo Vinegar Extract
Bamboo wood vinegar didalam Detox Patch membebaskan negative ion effect, dan membenarkan osmotic membebaskan lebihan toksin mengalir keluar melalui rangkaian mambran .Kesan ini menghasilkan pengeluaran toksin melalui pori-pori kulit , dan seterusnya mempercepatkan proses detoksifikasi.

Wood Vinegar Extract
Pokok Ubame Oak , atau Quercus phillyraeoides, dibakar dalam keadaan yg sangat rapi sehingga 250 darjah Celsius. Asap yang terhasil kemudiannya di kondensasi menjadi vinegar. Wood vinegar telah digunakan dengan meluasnya untuk memperbaiki peredaran darah.Fungsinya ini banyak membantu menyembuhkan pelbagai jenis penyakit berkaitan peredaran darah seperti sakit kepala, keletihan, pandangan kabur, peredaran darah tidak normal, radang sendi dan banyak lagi simptom yang berkaitan.

Tourmalin
Perkataan Tourmaline berasal dari Singhalese tura mali, bermaksud batu pelbagai warna, tourmaline dikategorikan sebagai mineral dan gemstone. Ianya telah digunakan sejak turun temurun untuk kesihatan dan menstabilkan sistem nervous didalam tubuh badan. Detox Patch mengandungi bahan aktif tourmaline untuk memancakan yang dikenali sebagai FIR, far infra-red effect, dimana merangsang untuk membuang lebihan toksin. Tourmaline menghasilkan tenaga medan magnet dan membantu meningkatkan peredaran dan metabolisma tahap cellular didalam badan, membenarkan pengembangan sel-sel dan seterusnya membebaskan toksin melalui mambran melalui darah dan sistem limpa.
Loquat Leaf
Daun loquat membantu dalam promosi sekresi cairan tubuh, dan mempunyai sifat anti-emetik. Telah digunakan dalam rawatan cina dan di terapi moksibusi selama berabad-abad. Pengamal menggunakan moxa untuk menghangatkan daerah dan titik akupunktur dengan tujuan untuk merangsang peredaran melalui mata dan menggalakkan aliran darah halus dan qi. Ini telah disebut sebagai raja jamu di India. Isinya adalah: asam malat, asam tartrat, asid sitrik, tannate, karoten, vitamin A, B dan C.
Chitosan
Chitosan berasal daripada kitin, bahagian serat utama dari shell krustasea. Memiliki ciri-ciri yang tak tertandingi penyerapan dinamik.
(Nota: Rujuk kesihatan profesional anda sebelum digunakan jika anda mempunyai kepekaan terhadap kerang.).
 


Constarch
An essential ingredient that is critical due to its excellent binding abilities in helping to retain and lock the absorbed fluids and compounds within the pads. An often over-looked vital ingredient in the formula that is necessary for absorption retention effectiveness. It is generally missing in most unbalanced formulations and inferior-result foot pads.
Vitamin C
Vitamin C adalah anti-oksidan, dan membantu dalam pencegahan pembusukan. Hal ini juga rileks dinding pembuluh darah dan meningkatkan HDL (High Density lipoprotein) pengeluaran. Hal ini membolehkan HDL adalah untuk membantu menyerap lemak yang terletak di plax. Dalam proses itu berubah dari bentuk disk dengan bentuk bulat HDL, dan mengambil ini lemak ke hati yang dibakar.
Eucalyptus
The Eucalyptus plant is probably the most powerful cleanser of its class, especially when it is old, as ozone is formed in it on exposure to the air. It has a decided disinfectant action.




No comments:

Post a Comment